Köpvillkor

Priser
Alla priser är angivna i Svenska kronor (SEK), inklusive moms. Priset som gäller är det som finns angivet på hemsidan den dag beställning görs.

Köpvillkor
För att handla produkter från Mariella Interiors (Familjen Jonsson AB med organisationsnummer 556841-0657) webshop krävs det att du fyllt 18 år eller har målsmans tillstånd att beställa från oss. Alla försök till bedrägeri polisanmäls. Mariella Interiors förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuellt felaktiga uppgifter angående pris och leveranstid. Vi reserverar oss också vad gäller felaktigheter i såväl produktinformationen som pris och lagersaldo. Även efter genomfört köp och skickad orderbekräftelse förbehåller vi oss rätten att ändra pris och leveransfel vid eventuella tryckfel.

Betalning
Betalning på hemsidan sker via Klarna Checkout. Du kan välja att betala med kort, faktura eller delbetalning. Mer information och villkor vänligen besök https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/33012/sv_se/checkout

Faktura
Du kan även handla med faktura via Klarna AB. Du blir ombedd att ange dina personuppgifter vid utcheckning. Fakturan skickas med uppgiven epost i samband med att leveransen går från oss. Betalningsvillkor är 14 dagar netto.

Leveranstider
Vi levererar endast inom Sverige. Alla beställningar skickas med DHL och våra normala leveranstider är 2-3 arbetsdagar. Beställningar som läggs på helgen skickas vanligtvis på måndagen efter. Om du beställt olika varor samtidigt med olika leveranstider så levererar vi de varor som finns på lager först. Om du önskar få alla varor samtidigt vänligen kontakta oss på mail info@mariellastore.se eller telefon 033-107576. Vid leveransförseningar av beställningsvaror meddelas du om detta så snart vi behandlat din order.

Beställningsvaror – Alla varor som inte är lagervaror, räknas som beställningsvaror. Alla leveranstider för beställningsvaror är ungefärligt angivna.

Om du har önskemål om att få din order som är en beställningsvara vid ett specifikt datum så är det viktigt att du meddelar oss detta.

Du har rätt att häva ditt köp om leveranstiden skulle överstiga estimerad leveranstid.

Om det skett förseningar i din leverans (utan att vi meddelat dig om längre leveranstider) så kontakta oss direkt via mail info@mariellastore.se eller telefon 033-107576.

Frakt
Alla beställningar i webshopen som överstiger 1000 kr skickas fraktfritt. Vid övriga beställningar tillkommer en fraktkostnad på 49 kr, oavsett hur många varor du köper.

Leveransalternativ:
– DHL-paket under 15kg levereras till närmaste ombud på den adress du uppgett. Vänligen ange ditt mobilnummer för SMS-avisering för snabbare hantering. Om du väljer att inte uppge ditt mobilnummer får du en avi i brevlådan.

– Paket eller varor över 15kg levereras med med DHL Home Delivery dagtid. Leverans sker till tomtgräns/trottoar helgfri vardag mellan kl 7-17, inbärning ingår ej. DHL kontaktar dig för att boka utkörning och leverans sker vanligtvis inom en 4 timmarsintervall. Observera att man som mottagare inte kan bestämma leveransintervall då det styrs av DHL’s fasta rutter på din ort.

Du kan själv hämta ut dina varor i vår butik. Öppettider mån 12-18:00, tis-fre 10:00-18:00 & lör 10:00-16:00. Adress Lilla Brogatan 9 503 30 Borås. Så fort dina varor finns klara för hämtning kontakter vi dig via e-post, SMS eller telefon.

Ej uthämtade paket
Du har 13 dagar på dig att hämta ut ditt paket hos ombudet innan försändelsen skickas tillbaka till oss. I de fall paket inte hämtas ut och returneras tillbaka till Mariella av fraktbolaget, debiteras du en kostnad på minst 295 kronor inklusive moms och max 995 kronor inklusive moms (om varan är i godtagbart skick). Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste alltid enligt svensk lag meddela oss utnyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning. Om ej uthämtad vara återkommer till oss söndrig står vi ej för full återbetalning. Har du funderingar kring detta vänligen kontakta oss på telefon 033-107576.

Tvist
Vid eventuell tvist följer vi allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Leverans till övriga länder
Skulle du vara intresserad av att beställa av oss men inte bor i Sverige, vänligen kontakta oss via mail info@mariellastore.se eller på telefon +4633107576.

Ångerrätt
Vid köp i vår webshop eller via telefon gäller distanshandelslagen. Det innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit din vara. Varan ska vara i lika gott skick som när du fick den, det vill säga oanvänd och oskadad. Varan ska vara förpackad i originalemballage. Du får självklart ta upp varan och kontrollera den. När du utnyttjar ångerrätten står du som kund för returfrakten. Returen måste skickas på ett sådant sätt att varan kommer till angiven returadress. Vi har ingen möjlighet att hämta paket på uthämtningsställe eller fraktbolags distributionscentral.

Återbetalning görs normalt inom 1-5 dagar, dock senast inom 30 dagar, efter att vi mottagit och godkänt returen. Vänligen kontakta alltid oss innan du returnerar en vara via mail info@mariellastore.se eller på telefon 033-107576.

Mariella är inte ansvarig för eventuella transportskador vid returer. Skicka därför din retur väl emballerad.

Notera att ångerrätten inte gäller vid köp av en vara som är specialtillverkad just till dig.

Ångerrätten gäller ej för företagskunder.

Reklamationer
Alla reklamationer gällande skadade eller felaktiga varor ska anmälas till oss snarast efter mottagen leverans. Ta gärna bilder på skadan som du skickar till oss via mail info@mariellastore.se eller ring oss på telefon 033-107576 för mer information. Om det rör sig om en reklamation på grund av fel på varan eller att vi expedierat fel vara står vi för returfrakten samtidigt som vi i första hand byter ut varan mot en ny.

Transportskador
När du mottagit din vara var vänligen undersök om det är några yttre skador på paketet. Om ditt paket är skadat vid utmätning måste du påpeka detta till ombudet samt anmäla det till oss inom 1-3 dagar. Detta för att vår transportör måste ha blivit informerad inom denna tid. Transportbolaget kräver att vi visar bilder på både emballaget ytter- samt insida och på själva skadan på varan. Bilder krävs och skickas till oss via mail info@mariellastore.se eller ring oss på telefon 033-107576 för mer information. Om du skulle upptäcka fel/transportskador efter att du öppnat ditt paket/emballage så ber vi er att meddela oss snarast möjligt. Emballage och den skadade produkten behålls till reklamationen är godkänd.

Vid alla transportskador ber vi er kontakta info@mariellastore.se

Färger och bilder
Vi försöker att visa färgerna på varorna så exakt som möjligt men vi kan inte garantera att de färger som visas på webshopen exakt stämmer överens med verkligheten. Hur färgen återges beror även på din dator och bildskärmens inställningar. Vi kan inte garantera att bilderna återger varans exakta utseende.

Integritetspolicy
Mariella behandlar personuppgifter om de personer som besöker och använder våra digitala plattformar och tjänster. Mariella värnar om den personliga integriteten och eftersträvar en hög skyddsnivå vid behandling av personuppgifter. 

Mariella behandlar personuppgifter i enlighet med gällande lag, inklusive EU:s dataskyddsförordning.

Vad är en personuppgift

En personuppgift är all information som direkt eller indirekt tillsammans med andra uppgifter kan kopplas till en idag levande fysisk person. Personuppgifter som du lämnar till oss och som vi behandlar kan t.ex. vara ditt namn, adress, personnummer, mobil- och telefonnummer samt e-postadress.

Rätt till information

Du har rätt att när som helst begära att vi skall sluta behandla dina personuppgifter, varvid vi kommer att göra det om det inte finns någon lag eller annan föreskrift som ålägger oss att fortsätta behandla dem. Vänligen kontakta i sådant fall oss på info@mariellastore.se. Du har även rätt att, på skriftlig begäran undertecknad av dig, erhålla information om vilka personuppgifter som vi har registrerat om dig samt att få eventuella felaktiga uppgifter rättade.

Force Majeure
Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför Mariellas rådande såsom exempelvis arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas heller inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Mariella ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå eller som kund själv orsakat.